MENÜ

Epoxi gyanta az iskolában

Ismerni az anyagokat, az epoxi gyantát, a fa mintáját, illatát, hogy miből készülnek a lakberendezési bútorok, asztali-fali lámpák, ajándék ötletek stb, röviden az ismeretszerzés jó, ha minél hamarabb, gyerekkorban kezdődik!

Ismeretterjesztő céllal hívták meg vállalkozásunkat a K&G Design-t a Tópark általános iskolába, hogy a tanulók számára közelebb hozzam a faanyag, az asztalos szakma ismeretét, annak szeretetét.

Az órát 2*45 perces részletben adtam le. Néhány mondatban hangsúlyoztam a szeretett szakma megtalálásának fontosságát. Elmondtam, hogy én sem az ajándéktárgyak, vagy az asztalok gyártásával kezdtem. Csodálkoztak, amikor meghallották, hogy 32 évesen, a 4. szakmámként leltem rá az asztalosságra. Sokan vannak, akik hosszú ideig, vagy éppen nem is keresik azt a munkát, amit örömmel tudnak végezni.

A lelki ösztönzés után az izgalmasabb szemléltetésbe kezdtem bele, melyet vállalkozásunk bemutatkozó videójával indítottam. Ebben a videóban a faanyag feldolgozásának kezdeti munkafolyamatai, az epoxy gyanta öntése, a bonsai drótfa hajlítása, több újabb epoxi gyanta réteg öntése, majd a felületek csiszolása, végül a kész termékek kerültek szemléltetésre.
Nézd meg te is bemutatkozó videónkat:

Az első órán képek, gyorsított videók segítségével mutattam meg a farönkök, pallók, fa korongok és az azokkal való munkafolyamatok sokszínűségét.

A fűrész áruk után néhány epoxi gyantával konzervált Led-es asztalt, lámpát, esküvői ajándékot mutattam be képekben és személyes tapinthatóságában is.

A Tópark iskola gyerekei nagy érdeklődést mutattak, olykor kérdeztek is, többnyire a bútorok méretei, és a Led szalagok technikája felől érdeklődtek. Figyelmük 30 perc után kezdett gyengülni, ezért néhány gyorsított felvétellel folytattam, mint például ez is:

Az epoxi gyanta öntése igencsak fenntartotta a gyerekek figyelmét. Felvettem, amikor egy gyanta led lámpa csiszolt felületére öntöm az epoxy-t és a felület a homályosból a gyanta terjedésével üvegtisztára élesedik. Nézd meg a videót:

A megszokott 15 perces szünet után a gyakorlati tevékenyégbe fogtunk bele. A kitűzött cél az volt, hogy minden gyerek egy általa befejezett kis kulcstartót vihessen haza.
A kulcstartó faanyagának többféle lombos keményfát választottam. Ezek voltak a kerti és fekete dió, az aljfűz, és 3 fajta (gleditsia, japán és fehér) akác fájának anyaga, melyek előre vágott, fúrt, kezeletlen munkafelületet adtak.
A tanulók választottak, majd elkezdtük az élek letörését a felsőmaróval. Ide egy lelkes kollégát kértem fel, aki tartotta a porelszívót.

Ezután a csiszolás következett, ami után olajoztuk a kis kulcstartókat.
Az általános iskola tanulói 40 perc elteltével megkezdték azt a várakozást, amíg az olaj megszárad a felületeken.
Ezen a szemléltető jellegű feladaton keresztül érezhették a fiatalok a faanyag illatát, a nehézséget, hogy egy kicsike gépnyom, égésnyom kicsiszolása milyen elmélyült feladat is lehet.

Szólj hozzá

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.